ناجی :: نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

"دوباره به اون نقطه نگاه کنید. اون اینجاست، اون خونه‌ست، اون ماییم!"

ناجی

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ

بعد از غوطه‌ور کردن اون عزیز در شیر و بعدش به فنا دادن گوشی نازنینم و حتی بعدترش که مچ‌بندِ صد تومنیم رو گم کردم امروز هم داشتم هارد اکسترنال گرامی رو مینداختم توی ظرف خورشت آقای برادر. لکن در واپسین لحظات آقای برادر طی یک اقدام هیروئیک بشقابش رو کنار کشید تا هارد من سالم بمونه و در عوض بادمجونا نقشِ بر فرش بشن. نامبرده پس از انجام این حرکت نگاهی حاکی از حسرت به بادمجون‌های روی فرش انداخت و گفت «دوتا بادمجون طلبم!» :|


پی‌نوشت: باهم گوش بدیم.


___________________________


چارلی‌نوشت‌ها:

قضیه چیه؟ چالشِ من به جای تو. به دعوت از جولیک :))

نوشتن بجای جولیک خیلی سخت بود. کلا این چالش بر اساسِ اینه که هرکس یه دوره‌ی تناوب داره. هرکس مجموعه‌ای از کلمات، عبارات، اصطلاحات و لحن‌های نوشتاری داره که اونا رو هی تکرار میکنه؛ و اگه بخوایم بجای کسی بنویسیم باید دوره‌ی تناوبِ اون شخص رو پیدا کنیم. نوشتن بجای جولیک سخت بود چون اگر بخوام کمی ریاضی‌وار توصیف کنم، ارقامِ دوره‌ی تناوبِ جولیک خیلی بیشتر از یکی دو رقم هست. من این چند روز کلی توی آرشیوِ جولیک سیر کردم تا متوجه بشم که رقم‌های اعشارِ جولیک از کجا به بعد تکرار میشه. و لازم به گفتن نیست که اصلا موفق نبودم :/ کلا هیچوقت از ارقامِ اعشاری خوشم نمیومد :/

مهلتِ چالش تا آخرِ امشب هست گویا، برای همینم من دیگه از کسی دعوت نمیکنم :) و تازه نوشته‌های من اونقدر ویژگیِ منحصر و خاص ندارن که تقلید ازشون جالب باشه. 

  • چارلی ‌‌‍‍‍‍‍

نظرات  (۴۱)

سلام 
هارد اکسترنال 😵


باید چالش جالبی باشه ، تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودم 
پاسخ:
سلام :))

بلی حس خیلی جالبیه که برای چند دقیقه یکی دیگه باشی :))
  • خورشید ‌‌‌
  • خیلی خوب بود. :))))
    پاسخ:
    خیلی تشکر :)))
  • خورشید ‌‌‌
  • خیلی خوب بود. :))))
    پاسخ:
    همون قبلی D:
  • خورشید ‌‌‌
  • چرا دوتا اومد آخه؟ :/

    خدایا، حتی توی پیکوفایل آپلود کرده. :دی
    پاسخ:
    چیزی نشده که حالا، پیش میاد :))

    نیم ساعت داشت آپلود میکرد فقط D: سرعتِ آپلودِ پیکوفایل بینهایت افتضاحه :/ 
    چه باحال شد :))
    تیکه کلام‌های خودش و خاطراتش خیلی بانمک با هم چفت شدن. 
    اون آپلودکردن توی پیکوفایل که خورشید اشاره کرد که عالی بود. :)))
    پاسخ:
    :)))
    هرچند اینکه آهنگش مال لیندزی استرلینگ بود برام مهم‌تر بود D:
    داشتم فکر میکردم جای چارلی نوشتنم خیلی سخته.
    خودتم دوره تناوب کوتاهی نداری و این نکته مثبتیه :)
    پاسخ:
    واقعا؟ :) آخه من همیشه فکر میکردم خیلی خوبه که یه کلمه، عبارت یا ویژگی داشته‌ باشم که با اون متمایز بشم و همیشه ناراحت بودم که چرا همچین چیزی ندارم :)))
    نه این که دایره لغاتت محدود نباشه به نظرم بهتره :)
    پاسخ:
    دیدگاه امیدبخشی هست :) خیلی ممنونم :))
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • بسیار هم عالی. :دی
    درمورد دوره تناوب، من خیلی دقت نکرده م که چیا رو خیلی تکرار می کنم، ولی سردستی میتونم راهنمایی کنم که چارتا «چرو» و «بسیور» و «آسمان های بالای سر» مینداختی وسط حل بود. :دی

    بعدم، اینچنین وانمود نشود که بنده دست و پا چلفتی می باشم. :-" سانحه س، پیش میاد! :-"
    پاسخ:
    بعد از بسیور، «لکن» و «بزرگوار» رو من بیشتر دوست دارم D: حتی خواستم یه اشارات انیمه‌ای هم بکنم ولی خب اطلاعاتم در حد صفر بود و بیخیالش شدم :/

    بله بله همینطوره :-"  D:

    +  وسوسه شده بودم که خیلی بیشتر برگردم عقب و با لحن جولیک دبیرستانی بنویسم با همون اموجیا :)))
    به وسایلتون بگین پناه بگیرن :)))
    از جولیکم عاشق اشاره هاش به هری پاترم 
    پاسخ:
    جولیک باید بگه :)) اون قسمت اول مثلا از زبون جولیک بود دیگه :))
    من هم D: یه هافلپافی اصیله :))
    وای اصلا رو لینکا نزدم ببینم پست کیه فکر کردم برای شماست 
    هرچند هرچی فکر کردم یادم نیومد تو ارشیوتون همچین پستی باشه :| ولی واقعا نکردم بزنم رو لینک چراااا :| 

    شما کدوم گروهین؟
    پاسخ:
    حالا عیب نداره :)) چیزی نشده که :))

    من؟ با افتخار گریفیندور :-" شما چی؟ :)
    منم گریفندورم ^_^
    یه هفته پیش طلسم شکسته شد و من بالاخره تو پاترمور تست دادم و گریفندوری از آب دراومدم :)))
    پاسخ:
    عه مبارکه، همگروهی شدیم پس :)) تستِ سپر مدافع هم دادین؟
    بلی بلی Ginger cat هم سپر مدافعمه :))
    پاسخ:
    گارفیلد D:
    برای من هم Calico cat بود :)
    عه چه جالب جفتمون گربه ایم :)))

    پاسخ:
    بلی :) هرچند من امیدوار بودم ببری پلنگی چیزی باشم D:
    من اینقدر دیر می رسم به پست ها که فقط می تونم بگم الان در چه حالید؟ D:
    پاسخ:
    در حال شرمندگی خیلی شدیدی که خودتون دلیلشو میدونید :) اینقدر مستور بودین که من اصلا فراموش کردم اون مورد رو.  یک بار دیگه هم میشه چارلی رو ببخشین؟ :)
    دشمنتون شرمنده (: چیزی نشده که ببخشم! یه آقای چارلی هم که بیشتر نداریم (:
    پاسخ:
    فقط میتونم بگم که ممنونم :))
    منم کلــــــی ممنونم (((:
    پاسخ:
    شما برای چی؟ :))
    سخت نگیرید از یه خانواده ان :)))
    پاسخ:
    آره ولی خیلی ضایعست جلوی این همه دمنتور یه گربه بفرستم میو میو بکنه :)))
    من دلم میخواست تک شاخی ققنوسی چیزی باشه که متاسفانه گارفیلد از آب دراومدم :))))
    پاسخ:
    گارفیلدم خوبه :)) لازانیا دوست داره D:
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • سپرمدافع لونا خرگوش بود، حتی میو هم نمیتونست بکنه بدبخ:دی
    از سویی سپرمدافع گربه بدم نیست. مال کینگزلی به اون عظمت و خفنیت گربه چیز بود...سیاهگوش؟ سیامی؟ خلاصه اینا.
    پاسخ:
    هنوز فکر میکنم سپر مدافع لونا باید اسنورکک شاخ‌چروکیده می‌بود :)))

    بلی سیاهگوش بود :)) ولی حتی اونم ابهتش از نژاد گربه‌ی من بیشتره :/ ولی همچنان خوشحالم که مثل رون پاترونوسم سگ نیست D: 

    + مال شما چی بود؟ :-"
    برای این که هستید ((: 
    پاسخ:
    پس منم ممنونم که شما هم هستید :))
    بین کاراکترا سپر هری رو خیلی دوست داشتم 
    گوزن واقعا جذاب بود برام :))
    و اینکه لازانیا ام خوبه منم دوست دارم:)))
    پاسخ:
    آره گوزن خیلی باشکوهه :) ولی همچنان بنظرم هیچ چیزی ققنوسِ دامبلدور نمیشه :))
    این سگ و گربه ت هری پاتر چیه حرفشو میزنین به منم بگین خب
    پاسخ:
    شما برو هری رو بخون تا بفهمی :))
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • من تست پاترونوس ندادم. فقط گروهبندی شدم و یه جلسه معجون سازی رفتم، بعد دیدم نمی فهمم چطوریه و داره اینترنتمونم می خوره، حذف ترم کردم:))
    پاسخ:
    نمیدونم اینی که گفتین مالِ کی هست، ولی معجون سازی دیگه اصلا نیست :/ کلا پاترمور رو زدن ترکوندن. دیگه خبری از اون اسلاید‌های داستانی و امتیاز جمع کردن برای گروه و اینا نیست :/ عملا فقط متن و نوشته میذارن دیگه :) سایتِ جدیدشون ساده‌ست و اینترنت‌خور هم نیست D: خلاصه تستش رو دادین ما رو هم در جریان بذارین :))
    ارههه اونم خیلی جذاب بوددد :))
    پاسخ:
    حتی سمورِ هرمیون هم بامزه بود :))
    یادمه خونده بودم واسه یکیشون تک شاخ بوو ولی یادم نمیاد کی ! :|
    ارههه خیلیی سمور کیوتییی بود 
    پاسخ:
    من تاحالا نشنیده بودم سپرمدافع کسی تکشاخ باشه o_O
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • آره فصل هاگوارتز پاترمور سه سال پیش تموم شد. خبرشو خودم زدم تو جادوگران گمونم:دی
    قرار بود فصل بعدی فراتر از هاگوارتز باشه! نمیدونم چیکارش کردن بعدا:دی
    +جالبه که تو پاترمور هافلپاف قهرمان ونایب قهرمان زیاد می شده، قهرمان فصل آخر هم اگه اشتباه نکنم هافل بود!
    پاسخ:
    من اون موقع توی دمنتور بودم :))

     آره من انتظار داشتم مثلا بره نوزده سال بعد و هری رو نشون بده که کاراگاه شده :/ و تصاویر اسلایدهاش خیلی حیف بود انصافا. خیلی به تصوراتم از کتاب نزدیک بود :) باید همون موقع همش رو سیو میکردم :/

    + من یادم میاد که کلا یا هافلپاف قهرمان میشد یا اسلیترین. با اینکه جمعیت گریفیندوریا بیشتر بود ولی خیلی بی بخار بودن :/
    کامنت‌هاتون باعث شد سایت جادوگران رو برم چک کنم :))
    واسه من خیلی جالبه این میزان علاقه ملت به هری پاتر 
    فیلماشو دوست داشتم البته :)) ولی خب این حجم علاقه رو درک نمیکنم :))
    بعد چند تا از مقاله‌های جادوگران رو خوندم :)) از حجم دقت اعضای سایت به فیلم و کتاب هری دچار سکته شدم :)) من به درس‌هام انقد دقیق نمیشم :)) 
    پاسخ:
    برای اینه که کتاباشو نخوندین :)) کلی جزئیات جادویی دوست داشتنی توی کتابش هست که فیلم نمیتونه منتقلشون کنه :)

    و اینکه تازه کجاشو دیدین D: برای اشتباه تلفظ کردن اسم یه شخصیت یا جونور یا گیاه یا طلسم، طرفدارا آدم هم میکشن :-"
    جدی من تو یه چنل خونده بودم 


    پاسخ:
    کلا به این کانالای طرفداری خیلی اعتباری نیست D: من فقط اطلاعات خود پاترمور رو قبول دارم :))
    مثلا یه مدت شایع کرده بودن که نجینی (مار ولدمورت) همون ماریه که هری تو کتاب اول توی باغ وحش آزادش کرد :/ درحالی که اون اصلا مار بوآ بود :))) مار بوآ زهر نداره!
    مار بوآااا و نجیینی آخههه :||| خداوندا 
     و اینکه اره بهشون اعتماد نیست واقعا :)) ولی خب محض سرگرمی :)
    پاسخ:
    :)) تازه سوتیای از این بدترم بوده ولی دیگه من نمیگم D:
    واقعا طرفدارا تخیلی فکر میکنن :)))
    پاسخ:
    فانتزی خونا همینطورین D:
  • سید رمضان حسینی
  • الان نهایت چیز خفنی که پاترمور داره اون گشت و گذار در هاگوارتز سه‌بعدیشه که دیدنش خالی از لطف نیست. هر چند به خاطر مسائل فنی جزئیاتش به مراتب (یعنی به مراتب‌ها) کمتر از اون اسلایدا بود.
    ضمنن محض فخر فروشی عارضم خدمتتون که در یک حرکت انتحاری با دوستان اون اسلایدای کتاب اول رو با حزئیات قابل قبولی کندیم از پاترمور :-) و گه‌گاه نگاه می‌کنمشون. بعد اون که از فلش رفتن رو اچ. تی. ام‌. ال. نهایتا تونستیم تصویر کاملی از هر اسلاید داشته باشیم که البته این هم خودش گنجینه خوبی رو تشکیل می‌ده :-)
    پاسخ:
    راستش اون گشت و گذارش هم بیشتر مثل یه شکنجه میمونه! اینکه دور تا دورِ قلعه و برج‌ها بچرخین ولی نتونین برین داخل :| و گرچه از نظر گرافیکی قشنگه، ولی هاگوارتزش خیلی مه‌گرفته و بی‌روحه :-" اسلایدا رو واقعا ترجیح میدم من :))

    خب حالا شما که فخرفروشی کردین ولی ما نامرد نیستیم احتکار کنیم D: یه نفر تمامِ اسلاید‌ها رو جمع کرده و توی سایت ردیت به اشتراک گذاشته :) این آدرس تصاویر از گوگل درایو:
    https://drive.google.com/folderview?id=0B0TGf4bxO8wBaUU3RTh5emE1YVE&usp=sharing
    میتونین درجا همشو باهم دانلود کنین :)

    + بجز اینا من افکتای صوتیِ اسلاید‌ها رو هم خیلی دلم میخواست داشته باشم، ولی اونا رو دیگه پیدا نکردم :))
    اون موزیک هم ینی جولیک‌طور بود؟! :)
    *می‌گم چارلی...تو انتخاب رشته دبیری فیزیک نزده بودین؟
    پاسخ:
    بلی! تاجایی که من میدونم جولیک به سرکار خانوم استرلینگ ارادت داره D: تازه اینکه توی پیکوفایل بود هم مهم بود :))

    + نه راستش من نزدم. چون اصلا نمیتونم معلم خوبی بشم :)
  • سید رمضان حسینی
  • منظورتون از افکتا صداهاشه؟ فعلا دو تاش رو گیر آوردم که مربوط به کلیک کردن و ماوس‌اور بود:
    http://s9.picofile.com/file/8337014300/discovery2.mp3.html
    http://s8.picofile.com/file/8337014400/rollover.mp3.html
    این هم کار خوبی کرده ها ولی فقط فیلم گرفته از روشون. من همچین چیزی مد نظرم بود:
    http://s8.picofile.com/file/8337014876/GHome.swf.html
    البته جنگ زده‌ست و خیلی از المان‌هاش حین انتقال آسیب دیدن ولی اگه خواستید بگید فرصت کردم بقیه‌شون رو براتون یه جا آپلودشون کنم‌ :-)
    پاسخ:
    خیلی ممنونم ازتون :)) 
    هرچند من بیشتر منظورم صداهای به اصطلاح اتمسفریک بود :) مثلا صدای جمعیت تو کوچه‌ی دیاگون یا صدای تشویق‌ها موقع بازی کوییدیچ، یا صدای ورق خوردن کتاب یا حتی صدای خش و خش و پیچیدن باد توی جنگلِ ممنوعه :))

    ولی اون فایلِ فلشِ خیلی عالی بود! کلی از خاطراتمو زنده کرد! خیلی ممنونم ازتون :)
    خوشحال میشم که داشته‌ باشمشون :) ولی نمیخوام به زحمت بیفتین، هروقت که وقت داشتین زحمتشو بکشین :)
    چی قبول شدی مردیم از فضولی
    پاسخ:
    سلام :)) 
    از قبل هم که مشخص بود فیزیک قبول میشم D: 
  • سید رمضان حسینی
  • https://drive.google.com/drive/folders/1_9JAnKmHwLeiYz4fZydyldX1gzB6AJph?usp=sharing
    ۳۶ تا از اسلایدای کتاب اوله. البته همون ظور که گفتم بعضیاشون آسیب جدی دیدن و صدا هم ندارن.
    یادمه یه سری از اون صداها رو داشتم. ولی گم و گور شدن تو این ۶ سال
    پاسخ:
    آقا خیلی خیلی ممنونم :)) 
    ده امتیاز برای گریفیندور بخاطر این حرکت D:
    قبول نشدیم فدای سرت 
    اکثرا چندتایی کنکور دادیم تا قبول شدیم 

    پاسخ:
    :) ممنونم از روحیه‌ای که میدین :))
    کدوم شهر
    تبریک میگم
    ای هیت فیزیک:)
    پاسخ:
    ممنونم :) {***** D: }

    اما فیزیک شما رو دوست داره :))
    چاااارلی بیا و بگو چه کرده قسمت با اینده ات 
    پاسخ:
    چشم میام و میگم به زودی :))
    حال دلت چطوره پسر؟ بابت فیزیک که میدونم علاقه  داشتی و بابت شهر و دانشگاه نمیدونم چه نظری داری ولی امیدوارم همیشه موفق باشی چارلی من یه سوال شخصی بپرسم؟ اگه ناراحت شدی پیشاپیش ببخشید میتونی هم جواب ندی تو موهات فر هست یا لخت ؟ میخوام ببینم در دسته گوگولی های بانمک تصورت کنم یا نه 
    پاسخ:
    کمی نگرانم ولی حالِ دلم خیلی خوبه :)) خیلی ممنونم ازتون :)

    نه بابا اینکه شخصی نیست D: جواب هیچکدامه راستش :/ فر نیست ولی لَخت هم نیست D: صافه و حالت‌پذیر :) متاسفانه در دسته‌ی گوگولیاتون قرار نمیگیرم :( 

    + نگاهی به عکسِ شماره‌ی 3 توی پستِ قبلی بندازید میتونید موهام رو ببینید :))
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ***** خیلییییی سرده در کل 
    ولی تابستونش محشره گنجنامه و تله کابینش و اینا مسافرش بودیم و خاهرم دانشجو بوده یه مدت 

    خودتون کدوم شهرین خیلی دوره از همدان 
    پاسخ:
    همینطوره :/ دو سه تا بافتنی رو هم میپوشم D:
    تابستون که من دانشگاه نیستم خب، ولی تشکر که گفتین :)

    نه خیلی هم دور نیست :) من قم هستم، یه چهار پنج ساعت راهه با اتوبوس :-"
  • میم ح میم دال
  • سلام. پس از کند و کاو فراوان رسیدم به این پست. بنا به عادت همیشگی اینجا اسم دانشگاتم اسپویل کردی:) یه توک پا بالاتر کامنت قبلی

    پاسخ:
    خسته نباشین :)
    آره، میدونم، احتمالا موارد دیگه هم بتونید پیدا کنید :) من هیچ‌وقت خیلی تلاش نکردم که هر مدرک و سرنخی رو پاک کنم راستش. فقط میخواستم خیلی هم مشخص نباشه، همین :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی