232.3 درجه‌ی سلسیوس :: نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

"دوباره به اون نقطه نگاه کنید. اون اینجاست، اون خونه‌ست، اون ماییم!"

232.3 درجه‌ی سلسیوس

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ق.ظ

چالشِ وبلاگِ نئو (داغانِ اعظم)، با تشکر از ارکیده بخاطرِ دعوتشون :)

راستش من اصلا قصد نداشتم توی این چالش شرکت کنم؛ چون هرچقدر فکر کردم، کتابِ تاثیرگذاری یادم نیومد که به تنهایی روم اثر گذاشته باشه و زندگیم رو تغییر داده باشه (اگه از جوگیری‌هایی که تا یکی دو روز بعد از اتمامِ کتاب‌ها وجود داره صرفِ نظر کنیم). اما خب از اونجایی که دعوت شده بودم احساس کردم که حتما باید یه چیزی بنویسم :)

 کتاب‌هایی که من خوندم هرکدوم یه اثرِ خیلی کوچیک روی من داشتن. هر کتاب برای من مثلِ ضربه‌ی کوچیکی هست که به آهنِ گداخته میزنن تا بهش شکل بدن. ضربه‌هایی که به تنهایی اثرش دیده نمیشه. البته این به معنای نفی وجودِ کتابِ تاثیرگذار نیست؛ فقط من تاحالا به یکیشون برنخوردم.

من ریسک‌پذیری رو از «دورِ دنیا در هشتاد روز» و آقای فاگ یادگرفتم، بعد از خوندنِ «سرود کریسمس» تصمیم گرفتم که بیشتر مهربون و بخشنده باشم، با خوندن نامه‌ی آخرِ ویل توی «من پیش از تو» تصمیم گرفتم که از زندگیم نهایت استفاده رو بکنم، با یک دایرة‌المعارفِ کودکانه به فیزیک علاقه‌مند شدم و این لیست همچنان ادامه دارد. بنابراین تا الان هیچ‌کتابی اونقدر زور نداشته که به تنهایی قایقِ ذهنِ من رو حرکت بده؛ بلکه‌ صفحاتِ ده‌ها کتابِ مختلف به هم دیگه چسبیدن و بادبانی رو درست کردن که باعث میشه قایق رو به جلو حرکت کنه :)

پ.ن1: بخاطرِ اینکه من عملا چیزی ننوشتم، نهایتِ پررویی هست که یکی دیگه رو هم دعوت کنم :/ ولی خب این کار رو میکنم در هرحال، چون خیلی کنجکاوم که بدونم چه کتاب‌هایی رو می‌نویسن :)

دعوت میشه از : خورشید، صالحه و فاطمه

و با اندکی شک و تردید دعوت میشه از هولدن و بنفشه :-" چون که نمیدونم واکنششون نسبت به این دعوت چیه D:


پ.ن2: 450 درجه‌ی فارنهایت = 232.222 درجه‌ی سلسیوس. الکی مثلا من خیلی متفاوتم :))

  • چارلی ‌‌‍‍‍‍‍

نظرات  (۲۸)

  • کلمنتاین ‌‌
  • منم وقتی پستشونو دیدم هی فکر کردم چه کتابی اونقدر روم اثر داشته و در کمال تعجب چیزی به ذهنم نرسید. اگه فیلم بود راحتتر بود به نظرم
    پاسخ:
    من فکر میکنم فیلما چون ابزارِ تصویر رو در اختیار دارن راحت‌تر تاثیر میذارن :) ولی با اینحال دوامِ تاثیرشون از کتاب کمتره بنظرم!
    منظور چالش هم صرفاً تحولات عظیم و تغییر مسیرهای کبیر در زندگی نبود بابا! :)) همین‌چیزی که گفتی هم میشه! درس‌های کوچیک از کتاب‌های زیاد! 

    ملعون! واسه من متفاوت‌بازی درمیاری؟! :))) خائن منحط! :)))
    پاسخ:
    ای بابا من این همه تلاش کردم که چالشت رو خراب کنم. میخوای بگی بازم مطابقِ چالش عمل کردم؟ :)))

    برو خدا رِ شکر کن بر حسبِ کلوین ننوشتم اصلا D:
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • هری پاترم روت تاثیر شگرف نذاشته؟
    پاسخ:
    آخه من عموما خودم کسی نیستم که یهو تغییر شگرف بکنم. ولی تعدادِ خیلی خیلی زیادی از این تاثیر‌های کوچیک روم داشته، بیشتر از هرکتابِ دیگه‌ای حتی! از جمله‌های خردمندانه‌ی دامبلدور گرفته (که هر از گاهی موقعِ انجامِ یه کاری تو ذهنم پخش میشه :/ ) تا دوستیِ عمیقِ اون‌ سه نفر و تمامِ حماقت‌هایی که ولدمورت انجام داد.
    میخواستم از شما هم دعوت کنم راستش، ولی حدس زدم که حوصله‌ی چالش‌های اینطوری رو ندارین :-"

    + به اسمِ ولدمورت که حساس نیستین یه وقت؟ باید میگفتم اسمشونبر؟ D:
  • פـریـر بانو
  • آه پسر! دقیقا منم همین حس رو به کتاب‌ها دارم. هیچ‌کدوم تاثیر فوق‌العاده و عمیق نمی‌ذارن روم. خورد خورد من رو می‌برن جلو...
    این اواخر هم کتابی خوندم که به نظرم خیلی خوب بود. چهار میثاق. اگر نخوندی بخونش حتما. به نظرم کتاب جالب و مفیدیه :)
    پاسخ:
    چقدر خوب :)) کم کم داشتم احساس نگرانی میکردم که نکنه فقط من اینجوریم و کتاب شاخصی ندارم :/
    رفتم یه سرچ درباره‌ش کردم بنظر جالب میومد :) مخصوصا پیشینه‌ی سرخپوستی نویسنده‌ش! ممنونم از معرفی :))
    قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود :| خودتون ربطشو‌ به پست پیدا کنید من خُسبم می‌آد.
    پاسخ:
    استثنائا این بار منظورتون رو کاملا متوجه شدم :)))
    ۱. با حرفت کاملا موافقم، کتابی که تاثیر عمق داشته باشه خیلی کمه و بقول آقای تد مجبور نبودیم تاثیرات خیلی خفن رو بنویسیم.
    ۲. بعضی تاثیرپذیری ها فقط با گذشت زمان خودشونو نشون میدن. یعنی ایجوری نیست که همون زمان متوجهش بشی. بعد از چند سال که برمیگردی و از بالا نگاه میکنی، میگی چه نقشی داشته این کتاب. 
    ۳. ممنون که نوشتی :)
    پاسخ:
    1. آخه تاثیرات کم رو که همه‌ی کتاب‌ها دارن!‌ کمتر کتابی اونقدر مزخرفه که هیچ اثری نذاره :)))

    2. کاملا درسته. مثل یه سرمایه‌گذاری بلند مدت :)

    3. من ممنونم که دعوت کردین :))
    این یعنی همیشه کتابای خوب خوندی :))
    زیاده کتابایی که هیچ تاثیری ندارن. یا نهایت درگیری که برات ایجاد میکنن طی همون خوانشش هست. البته نمیگم اونام کتابای بدین، شاید اصلا برای تاثیرگذاری نوشته نشدن :)
    پاسخ:
    ئه پس چه شانسی آوردم :))
    من کتاب‌های داستانی رو بخاطر داستانش میخونم بیشتر، چندان برام مهم نیست که مفهوم عمیقی هم داره یا نه، این برام مهمه که داستان خوبی داشته باشه :))
  • بلوط خانوم
  • سلام 
    عنوان رو که دیدم خیلی به نظرم آشنا اومد، یه فیلم دیده بودم با عنوان فارنهایت 451 که دمای سوختن کاغذه. فیلم جالبی بود فانتزی تخیلی ولی با معنا.

    من هم کتابهای مختلف تاثیرهای مختلفی روم گذاشته. تغییر و تحول ناگهانی نداشته ولی تاثیرگذاری کتابها زیاده. 
    اگه با آدمها مقایسه کنیم از ده نفر آدمهایی که میشناسیم شاید دو نفرشون روی ما تاثیر زیادی بذارن. اما تو کتابها با یه انتخاب خوب میشه از هر ده کتاب همه اش تاثیرگذار باشه. 
    کتابهای ژول ورن خیلی خوبند. ناخدای پانزده ساله رو هم خوندی؟ 

    پاسخ:
    سلام :)
    اتفاقا کارگردانش هم ایرانی هست :)) رامین بحرانی! البته من هنوز ندیدمش، منتظرم اول کتابش رو بخونم. و اینکه دقیقا عنوان پست هم قرار بود تلمیح داشته باشه به اسم کتاب :))
    +  من هم موافقم! نسبت کتابای تاثیر گذار از آدمای تاثیر گذار خیلی بیشتره.
    + نه متاسفانه از ژول ورن کتابای کمی خوندم کلا. بخشی بخاطر اینه که خیلی‌ از کتاب‌هاش مال چاپ‌های خیلی قدیمیه و دیگه گیر نمیاد! البته اخیرا «پنج هفته در بالن» توی کتابفروشی چشمم رو گرفت و ایشالا به محض تامین بودجه می‌گیرمش :))
    اثر گذاری مطلوب رو نمیدونم ولی یک کتابی هست باعث شد یکسری اتفاقات بد بیفته برام
    پاسخ:
    الان یعنی نپرسیم چه اتفاقاتی؟ :))
  • פـریـر بانو
  • حقیقتش منم همین حس رو داشتم. پستت رو خوندم ذوق کردم اصن که آخجون یکی پیدا شد مثل منه! :)))

    کتابیه که بهت می‌گه رسم زندگی این‌هاست. این کارها رو بکن. و ارزش زندگی رو بهت نشون می‌ده. به نظرم تو سن و سال ماها خوندنش خالی از لطف نیست. واسه همین گفتم بهت. و خواهش می‌کنم. قابلی نداشت. :))
    پاسخ:
    چقدر خوب :)) خیلی کم پیش‌ میاد کسی با من هم‌ذات پنداری بکنه D:

    تشکر دوباره :))‌‌‌‌‌‌ یه کله رفت تو لیست!
    آقای چارلی شما که اینقد فیزیک دوست دارین در مورد شکل زمین اطلاعاتی دارید؟ اینکه زمین کرویه یا سطح ش صافه یعنی یه نیم دایره س؟ اخه یه مسندی دیدم که اروپایی ها تحقیق کرده بودن و ناسا رو متهم به دروغ کرده بودن چون تو مستدها و کلیپ هاشون یه جورایی اثبات میکردن زمین کروی نیست! میشه شما هم اگه اطلاعاتی دارید بگید بهم من ۱۳ سالمه
    اصلا هرکی این پبامو میبینه چیزی درموردش خونده شیر کنه ملسی
    پاسخ:
    سلام :))
    اول از همه اگه واقعا میخواین بدونین من توصیه میکنم شماره‌ی 198 مجله‌ی دانستنیها رو تهیه کنید و بخونید :)) یه پرونده‌ی اختصاصی درباره‌ی زمینِ تخت کار کرده.
    دوم اینکه همچین ادعا‌هایی اونقدر مسخرن که واقعا بحث درباره‌ش وقت تلف کردنه! ولی خب بخاطر شما چندتا توضیح میدم من :)

    1. اون مستند و کلیپ‌هایی که دیدین نمیدونم مالِ کجاست، ولی قطعا مالِ سازمان یا رسانه‌ی معتبری نیست. هر مستندی قابلِ استناد نیست کلا.

    2. تمامِ دلایلی که طرفدارای این نظریه برای تخت بودنِ زمین مطرح میکنن اشکالاتِ خیلی کوچیکِ علمی دارن. اشکالاتی که مردمِ عادی متوجهش نمیشن ولی برای اهلِ علم کاملا بدیهی و تابلو هستن :))

    3. دلایلِ خیلی زیادی برای کره بودنِ زمین وجود داره. مثلا اگه زمین تخت می‌بود، نورِ خورشید باید به تمامِ سطح زمین میرسید و شب و روزِ همه جای جهان باهم یکسان میشد.
    یا اگه زمین تخت‌ می‌بود باید میتونستیم ستاره‌ها و صورفلکی از هر نقطه‌ای از زمین به طورِ یکسان ببینیم. ولی واقعیت اینطوری نیست و در یک زمان نمیشه در همه جای زمین صورت‌های فلکیِ یکسانی رو دید.
    اما بزرگترین چالشی که طرفدارایِ زمینِ تخت باهاش مواجهن موضوعِ گرانشه! اگر زمین تخت می‌بود باید گرانش توی لبه‌های زمین کمتر از وسطِ زمین باشه! مثلا جاذبه‌ی زمین توی آمریکا باید کمتر از عربستان باشه :/ که چیزِ مسخره‌ایه واقعا.

    + این خیلی خوبه که برای اینجور مسائل میاید تخقیق و پرس‌ و جو میکنید و همینطوری چیزی رو نمی‌پذیرید :))
    من خوندم که ۵تا کشور متحد اروپایی قرارداد اناستکزیا نامی رو بستن ک کسی حق نداره وارد قطب ها بشه حالا نمیدونم درسته یا نه ها ولی اگه درست باشه اینجوری خیلی نمیشه رو این نظریه ها مانور داد اخه طبق این نظریه که سطح زمین صافه ولی از بالا به خاطر اتمسفر و اینا شبیه نیم کره به نظر میاد قطبا خیلی نزدیک بهم در میان که در واقعیت این نیست . شکلاش هست تو نت خواستید سرچ کنید 
    پاسخ:
    من اسمِ این قرارداد رو سرچ کردم و هیچ چیزی پیدا نکردم راستش. ولی اصلا به فرض هم که درست باشه چه دلیلی داره که بخوان مردم رو گول بزنن که زمین کرویه؟ اصلا با چه هدفی؟ :| و تازه، مسئله‌ی کروی بودنِ زمین چیزِ جدیدی نیست که بگیم دولت‌ها مطرحش کردن. از پیش از میلادِ مسیح و توی یونان دانشمندا میدونستن و اثبات کردن که زمین کرویه و حتی شعاعِ زمین هم حساب کردن. حتی توی دورانِ طلایی اسلام توی کشور خودمون هم دانشمندای ایرانیِ زیادی بودن که کروی بودنِ زمین براشون بدیهی بود اصلا.

    و کلا اینا هرعکسی که کروی بودنِ زمین رو نشون بده میگن الکیه و افکته و فلان :/ با قومِ بنی اسرائیل طرفیم کلا :))
    من بر حسب کلوین نوشتم به جای شما : دی 
    :)))))
    پاسخ:
    آقا دمتون گرم :)) حالا دیگه شب میتونم راحت بخوابم :)))
  • محمد ابراهیمی
  • سلام
    کتابای جلال آل احمد رو نخوندید؟؟
    پاسخ:
    سلام :))
    نه متاسفانه. و خیلی بدتر از اون کلا از ادبیات ایران کتابای خیلی کمی خوندم! باید جبران کنم در آینده :)
    کتابایی که حس خوبی بهم دادن اکثرن کتابای نوجوان بودن که نقیقت دنیای ادم بزرگ هارو نکوبیدن تو صورتم (هیچ ربطی به پست نداشت ولی دلم خواست بگم :|)
    اما راجب کتابی که روم تاثیر گذاشت و علنا من و از این رو به اون رو کرد کتاب کیمیاگر بود چون دقیقا تو بهترین زمان ممکن وقتی داشتم از پوچی میمیردم خوندمش و علنا نجاتم داد 
    راجب بقیه ی کتاب هاهم مثل شما هرکتابی ناخواسته اثرشو رو ضمیر ناخوداگاهم گذاشت و منو تبدیل به ادمی که الان هستم کرد:)
    پاسخ:
    من هنوزم عاشق رمان‌های نوجوانِ نشر افقم :)) و کلا هر کتابِ کودک و نوجوانِ دیگه :))

    از خیلی‌ها شنیدم که کیمیاگر نجاتشون داده :) فقط خیلی وقته درگیرِ این فکرم که الان بخرم و بخونمش یا بذارم موقعی که خیلی بهش نیاز دارم؟!

  • احمدرضا ‌‌
  • آقا فونت اینجا چرا رفته رو هوا ؟
    همه چی arial شده :/
    پاسخ:
    چی شده O_o (با لحنِ بچه‌ی فامیلِ دور)

    والا اونجا رو که نمیدونم ولی فونتِ اینجا درسته :)) مرورگرتون مشکلی نداره؟
  • صـــا لــحـــه
  • ممنون که دعوتم کردی :)
    پاسخ:
    تشکر که پذیرفتین :))
  • سارا سماواتی منفرد
  • تعبیر قشنگی بود اینکه هیچ‌کتابی اونقدر زور نداشته که به تنهایی قایقِ ذهنِ من رو حرکت بده ...
    فکر کنم نباید تاثیر یک کتاب تنها را اینقدر بزرگ کرد !
    اما منکر تاثیرات موزائیکی بر روی ذهن نمیشه شد .
    پاسخ:
    خودم هم بعد که اینو نوشتم تعجب کردم :)) من خیلی اهلِ به کار بردنِ آرایه‌های ادبی نیستم تو نوشته‌هام آخه!

    ولی من فکر میکنم هستن کتابایی که به تنهایی اینقدر تاثیر میتونن بذارن؛ ولی هنوز برای من اتفاق نیفتادن شاید :))
  • خورشید ‌‌‌
  • مرسی پسر برای دعوتت. خواهم نوشت حتما.:-)
    پاسخ:
    خیلی کنجکاوم بدونم چه کتابایی رو خواهید نوشت :))
  • احمدرضا ‌‌
  • الان فونت درست شد. ظاهرا مشکل از بیان باکس بود بعضی فایلا رو لود نمیکرد
    پاسخ:
    نه شما درست میگفتین :)) انگار اون فایل فونت قالب حذف شده بود از بیان باکس. دوباره خودم آپلودش کردم!  خیلی تشکر که گفتین :))
  • احمدرضا ‌‌
  • خدا رو شکر که مشکل فونت حل شد. وبلاگ‌هایی که فونت‌شون آریال و در برخی مواد تاهما هست؛ آدم مورمورش میشه وقتی داره می‌خونه :))

    منم همین مشکل رو دارم یعنی کتابی نبوده که آن‌چنان تاثیر عمیقی بگذاره. البته تقریبا همه کتابایی که خوندم اثرگذار بودن ولی نه در این حد. البته خوش‌بختانه کسی منو فعلا دعوت نکرده (یا اگه کردن خبر ندارم) :)
    پاسخ:
    آقا من خیلی شرمندم اصلا ندیدم کامنتتونو :/ جنس شنل نامرئیتون خیلی خوبه! از کوچه‌ی دیاگون خریدینش؟ :)))
    آریال رو کاملا موافقم خیلی چندشه :/ ولی اخیرا کمی به تاهما علاقه مند دارم میشم D: یه بی‌شیله‌پیلگی خاصی داره :-"

    و اینکه اجازه میدین به طوری وی‌آی‌پی دعوتتون کنم؟ :))
    چارلی فونت من اسمش چیه؟!
    و اینکه این فونت خوشگله ی خودت چیه؟
    پاسخ:
    فونت من اسمش ساحل‌ هست، مال تو هم B Yekan :) واینکه فعلا دست به چیزی نزن D: به زودی میخوام بیام یه دستی به سر و روی قالبت بکشم دوباره :))
    :))))))))))))))))))))))))))))))) قششششنگ فهمیدی میخوام یه کاری بکنم برای پیشگیری از گند زدن آگاهم کردی خودت میای
    پاسخ:
    اصلا مشخص بود که نیت شومی‌ داری :))))
    + اگه برای قالب طرح و ایده‌ی خاصی داری بهم بگو :)
  • احمدرضا ‌‌
  • آقا از رو کامنت من پریدی :)
    حس هری پاتر وقتی شنل نامرئی کننده داشت رو دارم 😎
    پاسخ:
    دوباره مراتب شرمساریم رو اعلام میکنم :))
    فکر کنم بذارید وقتش خودش برسه  بهتر باشه :))
    پاسخ:
    پس همین کار رو میکنم :)) ضمنِ اینکه الانم دیگه پول‌هام ته کشیده D:
    اخ نگین منم پول ندارم کتاب بخرم خانواده ام نمیخرن برام :| 

    پاسخ:
    من این تابستون اینقدر کتاب خریدم که اصلا خودم جرئت نمیکنم بگم کتاب میخوام D:
  • احمدرضا ‌‌
  • آقا ما هم شرکت کردیم :) ممنون بابت دعوت!
    http://dankoob.blog.ir/post/80
    پاسخ:
    تشکر بابت پذیرفتن دعوت :))
    + کتابایی که معرفی کردین رو هم من خیلی دوست دارم :)
    حالا این جعبه دنبال کنندگان چش هست مگه تو قالبت نزاشتی خب ستاره روشن میشه ادم زود میفهمه پست جدید گذاشتی به فکر تنبل هاهم باشید 
    پاسخ:
    آخه یه حسِ تبلیغات بهم دست میده :)) شما الانم میتونید منو دنبال کنید :) از توی پنل کاربریتون و منوی «ارتباط» برید توی «وبلاگ‌هایی که دنبال میکنم». اونجا گوشه‌ی بالا سمتِ چپ یه کادر سبز هست که نوشته «دنبال کردن وبلاگ جدید». فقط کافیه که آدرس اینجا رو بهش بدین :) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی