چارلی نیوز: شماره 2 :: نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

نقطه‌ی آبی رنگ‌پریده

"دوباره به اون نقطه نگاه کنید. اون اینجاست، اون خونه‌ست، اون ماییم!"

چارلی نیوز: شماره 2

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۲ ق.ظ

1- یادتونه من گفتم به معجزه اعتقاد ندارم؟ خب، غلط کردم D: اینکه از اول سال فقط فصل اول هندسه‌ی تحلیلی رو خونده باشی و بزنی توی سر خودت که چطور این همه مطلب رو توی یه شب برای امتحان بخونی و ناگهان مدرسه پیامک بده که امتحان تحلیلی و زبان موکول شده به دوازدهم  و سیزدهم خرداد، بجز معجزه چی میتونه باشه؟ 


2- من عموما همینطوریش با «امروز چندم ماهه؟» مشکل دارم و وقتایی که مدرسه نمیرم حتی «امروز چند شنبه‌ست؟» هم از دستم در میره! و وقتی امروز یه آقایی توی خیابون ازم پرسید که «امروز چندمه؟»، نهایت کمکی که تونستم بهش بکنم این بود که پیامک‌های مدرسه رو نگاه کنم و بهش بگم دوشنبه - که امتحان شیمی داشتیم - 24 ام بوده. که البته بهش کمکی نکرد، چون نه اون میدونست امروز چند شنبست نه من :|


3- شنیدین که میگن همیشه با بهتر از خودت دوست شو؟ چندین ساله دارم به این حرف فکر میکنم و هنوز متوجه نشدم چطور ممکنه. فکر کنید من قرار باشه با A که از من بهتره دوست بشم. اگه خود A هم بخواد طبق این حرف عمل کنه نباید با من دوست بشه، چون من از اون بهتر نیستم. پس A هم میره با B که از اون بهتره دوست بشه، و دوباره به همین دلیل B نباید باهاش دوست بشه. خلاصش این میشه که هیچکس با هیچکس دوست نمیشه D:


4- برای اولین بار از این دستگاه‌های خودکار فروش نوشیدنی، یه لیوان قهوه خریدم. خیلی حس مدرن و مصرف گرایی و اینا داشت. ولی خب قیمتش اصلا به صرفه نبود :/ و تازه دکمه «شکر» رو هم دیر زدم، دستگاه ازم قبول نکرد و ناچارا تلخ خوردمش :|


5- دوست عزیزی که پیام خصوصی فرستادی و کلی انرژی مثبت دادی، خیلی خیلی ممنونم ازت :) از اونجا که نه آدرس وبلاگ داشتین نه ایمیل، راه دیگه‌ای برای جواب دادن نداشتم :))

  • چارلی ‌‌‍‍‍‍‍

نظرات  (۳۵)

  • صـــا لــحـــه
  • واقعا چندین ساله دارید به شماره ۳ فکر میکنید؟
    جوابش به نظرم اینه که هر کسی نقطه ضعف هایی داره و باید دوستی پیدا کنه که دارای اون نقاط ضعف نیست...
    گرچه من کلا به این جمله اعتقادی ندارم. مسخره است چون چطور میتونیم در مورد آدم ها به راحتی قضاوت بهتر یا بد تر بودن رو بکنیم؟ 

    پاسخ:
    حالا به طور مستمر هم که نه، هی هرچند وقت یه‌بار یادش میفتم ولی D:
    توی زمینه‌های جداگونه میشه قضاوت کرد البته. مثلا از نظر درسی، مالی، خلاقیت، مهارت تو یه چیزی و... ولی خب آره، به طور کلی نمیشه فهمید :) و تازه اگرم بفهمیم باز همون مشکل فلسفی که گفتم پیش میاد D:
  • صـــا لــحـــه
  • خب چون عموما و غالبا آدم ها سیاه و سفید اند، و چون ما آدم ها نسبی نگر هستیم، هیچ وقت اون مشکل ایجاد نمیشه :)
    +البته منم بچه بودم به این سوال فکر کرده بودم
    پاسخ:
    من فکر میکردم برعکس، بیشتر آدما نه سیاهن نه سفید!

    + پس خوبه من نرمالم :)
  • صـــا لــحـــه
  • منظورم مخلوط سیاه و سفید بود... یعنی همون خاکستری! ولی خاکستری درست نیست... ترکیبی از سیاه و سفید بهتره! چون هرچیزی یا خوبه یا بد. در اخلاق من نسبی گرایی رو قبول ندارم :/
    پاسخ:
    آهان بله فهمیدم الان :)
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • اون قضیه ی با بهتر از خودت دوست شو توش "فقط" که نداره. سور سورِ وجودیست، میگه دوستای بهتر از خودت داشته باش، حالا دوستای بدتر از خودتم داشتی، داشتی.

    تو دانشگاه ما به اون دستگاها میگن خودفروش. من بهشون میگفتم قهوه تف کن، خودفروش شبیه خائن و بی شرف و ایناس:))
    پاسخ:
    اون سور و اینا رو توی ریاضی هم داشتیم و من هیچوقت نفهمیدم معنیشو :| ولی کلا متوجه شدم حرفتونو :)

    خود فروش :))) ولی گفتنش راحت تره از قهوه تف کنه به هر حال D:
  • جولیک ‌‌‌‌‌
  • تو ریاضی یکِ دانشگاه هم دارینش، اونجا باهاش قضیه حد رو براتون اثبات می کنن و قششششنگ پدرجدت در میاد:))
    پاسخ:
    ریش مرلین :| من فکر میکردم تو دانشگاه از شر اثبات‌ها خلاص میشیم کلا :/
    من هم به شماره 3 خیلی فکر کردم قبلا و الان ..راستش به نتیجه نمیرسم...ولی فک کنم این طوری باش من یه نکته مثبتی دارم که دوستم نداره و اونم یه چیزی داره که من ندارم ،این طور فک کنم بشه دوستی کرد،چون هردو نسبت به هم تو یک زمینه ای بهتر هستند
    پاسخ:
    پس یعنی منظور جمله از بهتر بودن تو یه زمینه هست. ولی خب بازم کلا منطقی نیست. نمیشه تو کلا از هر نظر از یه نفر بهتر باشی ولی باهاش دوست بشی و دستش رو بگیری تا اونم تو اون زمینه ها بهتر بشه؟
    خیلی ۲ باحال بود :)))
    پاسخ:
    D: فکر کنم من که رفتم طرف کلی چیز پشت سرم گفته :)))
    ۲- اوصیکم بالنصب شمیم یاس  :|
    پاسخ:
    راستش من توی نصب نرم افزارا خیلی وسواس دارم :))) این شمیم یاس هم خیلی شلوغه رابط کاربریش، ازش خوشم نمیاد D: دنبال یه برنامه ای هستم به سادگی google calendar خودِ گوشی!
    پس همون بهتر که شمار روزها و ماه ها از دستتون در بره :| والا : ))))))

    ضمنا خیلیم قشنگه ^_^
    پاسخ:
    :))) جدیدا سایت time.ir رو کشف کردم، هروقت تاریخ و اینا رو قاطی میکنم میرم تو این سایت D:

    + کلا چند وقته خیلی مینیمالیست شدم تو بحث گرافیک :) همش دنبال سادگی و فضای خالی و تک رنگ بودن و اینام.
    ۲
    کاملاً برام قابلِ درکه! درواقع می تو :|
    پاسخ:
    چه خوب که تنها نیستم :))
    آدم‌های بزرگ کلاً این ویژگی رو دارن :))
    پاسخ:
    :)))
    من از ویژگی های «آدم بزرگ بودن» همین یکی رو فقط دارم فکر کنم D:
    اشتباه می‌کنید!
    آدم‌های بزرگ برای فیزیک جان می‌دهند :))
    پاسخ:
    خب، پس فقط همین دو تا ویژگی رو دارم D:
    فعلاً تا همین حد می‌شناسم شما رو :|
    به مرور می‌گم بهتون :))
    پاسخ:
    همین که از ارادت من به فیزیک خبر دارین برای من کافیه :))

    + تشکر :)
     شنیدین که میگن همیشه با بهتر از خودت دوست شو؟ ....


    جوابش سادس. بهتر بودن از نگاه هر کسی ممکنه یک معنا داشته باشه. این تفاوت جایگاه وجودی و جایگاه معرفتی است. در جایگاه وجودی، فقط یک نفر بهتر است اما در جایگاه معرفتی، ممکنه دو دوست همدیگر را بهتر از بقیه تشخیص دهند. 
    پاسخ:
    بله درست میگین :)
    +چندبار جملتون رو خوندم تا بالاخره معنیشو فهمیدم D:
    چه باحال، منم Time.ir رو بوک‌مارک کردم، روزی پونزده بارم ازم تاریخ و اینا رو بپرسن همونو باز می‌کنم. :|
    یه ذره ادامه بدی متوجه میشیم همزاد همیم. :| D:
    پاسخ:
    جلل الخالق :)))
    کاش تو قد و قواره هم همزاد بودیم :| شما ماشالا رشید و رعنا و هدایتگر دوستان در شلوغی نمایشگاه هستین ولی من همچنان فسقل موندم D:
    سلام. وقتتون بخیر. لطفا قدم رنجه فرمایید و در چالش فرهنگی «برترین پیوند مجازی ذهن شما» شرکت نمایید. 

    http://bayan-ayan.blog.ir/post/90

    سپاس از شما 
    پاسخ:
    آخه من خیلی با سایتایی که موضوعشون علوم انسانیه سر و کار ندارم راستش، ولی اگه چیزی به ذهنم رسید حتما شرکت میکنم :)
    نمی دونم ...
    آقای متیو تل جواب خوبی دادن ...جایگاه معرفتی
    پاسخ:
    تشکر به هر حال :)
  • مهدی صالح پور
  • 1. اینجا بود که آقای محمدعلیزاده (البته نه خودشون، آقای فرزادِ حسنی شاعرِ کار) فرمودن: من به دستای خدا خیره شدم معجزه کرد!
    2. من توصیه‌ی گلبول رو ری‌توصیه می‌کنم. سایتِ تایم‌دات‌آی‌آر
    3. آدم توی زندگیش که کلاً یه دونه دوست نداره که! هزار تا دوست داره، توی یه طیفی، 25درصدشون ازش بالاتر، 50 درصدشون در حد، 25 درصدشون ازش پایین‌تر هستن!
    4. من یه بار از این دستگاه‌های کتاب‌فروش خرید داشتم. باحال بود صرفا!
    پاسخ:
    1- :))) من کلا از موسیقی ایران یه بهنام بانی میشناسم فقط D: 

    2- بلی معرف حضور هست :) اون بالا تو کامنت محبوبه خانوم گفته بودم که این سایت ناجی منه، در تاریکی‌های زمان از دست دادگی D:

    3- همین دقیقا! میخواستم مطمئن بشم که این جمله عمومیت نداره!

    4- آخرالزمون شده D: تاحالا کتاب فروشش رو ندیده بودم. ولی خب نصف کیف کتاب خریدن همون گشت و گذار تو کتابفروشیه!
    چرا هیچکس تقویم کارتی و پیشنهاد نداد؟:/ ینی از جهان تکنولوژی کلا عقب موندماا
    منم خیلی وقتا یادم میره حتی تو چه سالیم،همش 96 و 97 و قاطی میکنم😅
    ولی به تقویم کوچولو دارم راضیم ازش:))
    پاسخ:
    :)) جاگیره آخه، من حتی اغلب کلید و پول هم تو جیبام نمیذارم، حس میکنم سنگین میشم D:
    دقیقا منم همش سالو اشتباه میکنم! ولی با سال میلادی مشکلی ندارم نمیدونم چرا :)
    خدا ازش راضی باشه :)))
    وای من اگه مدرسه نرما به کل نمیدونم تو کدوم ماه قرار دارم 
    دوهفتست کتابخونه میرم 
    روز جمعه پاشدم برم ،مامانم گفت کجا ،گفتم کتابخونه ،مامانم گفت واقعا؟گفتم آره دیگه 
    هیچی باورش نشد ،گف هرجا میخوای بری برو نگو میخوای بری کتایخونه تو که گفتی جمعه ها تعطیله :/
    من واقعا تو ذهنم سه شنبه ای چهارشنبه ای بود  واسه همون نرسیدم انتگرالمو واسه امتحان بخونم 
    ۱.خوبه
    ۲.منم منم 
    ۳.دقیقا،اما من دوستایی ک داشتمو دارم از خودم بدترن،بقول مامانم یکی عاقل تر از ما پیدا نمیشه اصلا...
    ۴.ندیدم تاحالا اینو 
    ۵.دستشون درد نکنه ،لطف کردن

    پاسخ:
    :)))) منم چندبار رفتم کتابخونه فهمیدم جمعه بوده D: و تازه نمیفهمم اصلا جمعه برای چی باید بسته باشه کتابخونه! مگه پاساژه :/ 
    ۲) من همیشه با تاریخ مشکل داشتم و اینقدر که هر روز از بقیه می پرسیدم امروز چندمه کلافه شدن و یه تقویم رومیزی برام خریدن ولی هنوز هم مشکل دارم :(
    ۳) بهتر از خودمون در چه زمینه ای؟ ( آیکون تفکر)
    پاسخ:
    2- تقویم رومیزی که تو خونه فقط جواب میده :)))

    3- همین دقیقا، جمله ابهام داره :) نمیگه که آدم بهتر، چه آدمیه!
    این همه دوست خوب داری که 
    ماها رو ببین :)
    پاسخ:
    :) 
    منم چون این همه دوستِ خوبِ از خودم بهتر دارم اینو گفتم :)) اگه این جمله درست بود هیچکس با چارلی دوست نمی‌شد :))
    ۳. دارم رو رفاقتم باهات بیشتر فکر میکنم :| :))))
    پاسخ:
    چون با داغان تر از خودت دوست شدی؟ :)))
    آره :))) ماندم چجوری تو دامت افتادم اصن :| لهنتی :| :)))) بای 4 اِوِر اصن :| :))))))
    پاسخ:
    من چشمام سگ داره اصلا :))))
    بلاک نکن طاقت ندارم :| D:
    زیرکانه بود :)
    پاسخ:
    [در مقابل حضار تعظیم میکند] :))
    ۱_ لطف الهی :))
    ۲_ منم همیشه درگیر اینم و نمیدونم چندم و چندشنبه س :/
    ۳_خب یعنی همه این توصیه رو نمیدونن یا بهش عمل نمیکنن بعد تو که میدونی بهش عمل میکنی سود میبری :دی
    ۴_چه با کلاس :دی من تاحالا از نزدیک ازینا ندیدم :))
    پاسخ:
    ۲- حالا خدا رو شکر روزای هفته تو کل دنیا یکیه باهم، میشه از اسکرین لاک گوشی هم فهمید :))

    ۳- انصافا تاحالا اینجوری بهش نگاه نکرده بودم! :))

    4- منم روم نمیشد چیزی ازش بخرم اولش D: حس میکردم زیادی برام با کلاسه :))
    منم همیشه مشکل تاریخ رو دارم:|
    ناگفته نمونه جغرافیام که کلا تعطیله،اون روز به همسرم میگم شنیدی کازرون چی شده؟ چرا امام جمعه ی شیراز سخنرانی کرده اخه؟کازرون که واسه مشهده چه ربطی به شیراز داره!!!

    +برام برنامه ی (باد صبا)نصب کردن،الان میدونم کجای تاریخم😎
    پاسخ:
    :)))
    منم جغرافیام فقط در ابعاد بین المللی و کشورا و قاره ها نسبتا قابل تحمله D: جغرافیای داخلیم افتضاحه :| بیشتر مراکز استان‌ها رو بلد نیستم حتی :))

    + اگه گفتین امروز چندمه؟ D:
    مهم ترینش ۵ رمضانه😀
    پاسخ:
    جدی پنج روز گذشته؟ :| من فکر میکردم تازه دوم، سوم رمضانیم جان خودم O_o
    والا خودمم تعجب کردم:-D 
    پاسخ:
    آدم نمیدونه خوشحال باشه که به عید فطر نزدیک میشیم، یا ناراحت باشه که به کنکور نزدیک میشیم :)))
    فکر کنم ناراحتی میچربه:(
    پاسخ:
    فقط همین امسال :) بجاش سال‌های بعدی فقط خوشحالیه هست! :))
  • خورشید ‌‌‌
  • من همه‌ی وقت‌هایی که ناراحتم، کسل و خسته و بداخلاقم، عجله دارم و همیشه‌ی خدا که ساعت و تاریخ یادم نمیاد، time رو رفرش می‌کنم. یک‌وقت‌هایی الکی می‌رم می‌چرخم، معرفی کتاب‌هاش رو می‌خونم، یا هی رفرش می‌کنم، گزیده‌ی جملاتی که می‌نویسه رو می‌خونم. فکر می‌کردم فقط خودم می‌شناسمش. یک روز که یادم نمی‌اومد کجای بشریتیم توی گوگل سرچ کردم «امروز» و پیداش شد. معرکه‌ست.
    پاسخ:
    وای بر من :| من اصلا نمیدونستم معرفی کتابم داره! چون همیشه وقتی میرم تو سایتش خیلی استرس دارم از دیدن تاریخ، فقط عجله‌ای تاریخو میبینم و صفحه رو میبندم. هیچوقت اسکرول نکردم پایین‌ سایت رو ببینم :/ تشکر که گفتین خلاصه D:
    من اولین بار سرچ کردم «تاریخ» و دیدمش.  کلا قالب سایته هم یه آرامش خاصی داره.

    + اصلا نمیتونم خورشید خانوم بد اخلاق رو تصور کنم :)
  • خورشید ‌‌‌
  • آره، واقعا خیلی شکیل و قشنگ و مفیده. من خیلی دوستش دارم. گزیده جمله‌هایی هم که می‌گذاره، از این تکراریای مسخره نیست.
    + از لطفته چارلی عزیز. ما هم بداخلاق می‌شیم ولی با بداخلاقی کارهامون رو پیش نمی‌بریم. :)
    پاسخ:
    :) 
    +همون پیش نبردنه مهمه :))
    مورد دو خیلی خوب بود :-))))))))))
    پاسخ:
    :))))

     +‌‌‌‌ پست آخرتون منو یکم ترسوند :/ دیگه فکر نمیکردم کنکور، بعد از قبولی هم دست از سر آدم بر نداره :|
    سلام شماره 1 خیلی هندسه تحلیلی رو تو پیش دانشگاهی دوست داشتم معلم مون خوب تدریس می کرد.ایشا الله تو کنکور هم موفق باشید
    پاسخ:
    سلام :)
    منم تحلیلی رو دوست دارم، با وجود اینکه توش خوب نیستم اصلا :)
    + خیلی ممنونم!
    تقریبا چند ساله من درگیر مسئله ی سومی هستم ولی خب مثل اینکه سوال از بیخ و بن اشتباهه نه به خاطر اینکه جواب نداره نه ، کلا اشتباهه ، از اونجور سوال هایی هم نیست که بگیم چون  فیزیک کلاسیک نتونست توجیهش کنه پس فیزیک کوانتوم شاید راه حلی داشته باشه ، نه .. مسئله ش اشتباهه کلا.. 
    پاسخ:
    مثل مسئله‌ی مرغ و تخم‌مرغ می‌مونه D: هرچند فکر می‌کنم حتی اون هم یک جوابی داره واقعا :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی